Med Handelsbanken Mobiltjänst Företag kan du som företagsombud utföra dina vanligaste bankärenden.
Följande tjänster ingår:
• Se saldon och transaktioner på företagets konton.
• Se insättningsinformation om bankgirobetalningar.
• Göra överföringar mellan egna konton i samma valuta.
• Göra överföringar till annans konton i samma valuta.
• Betala fakturor med skanning av OCR, belopp och mottagare.
• Godkänna e-fakturor.
• Godkänna betalningar som är registrerade av annan i Internettjänsten.
• Registrera betalningar som sedan ska slutgodkännas av annan i Internettjänsten.
• Se kommande och stoppade betalningar.
• Se köputrymme för Business Card-avtal.
• Se anslutna kort till Business Card-avtal.
• Se transaktioner per Business Card-avtal och kort.
• Se marknadsinformation.
• Dela sidor som PDF.
• Se kontaktuppgifter till kundansvarigt bankkontor.
• Sök bankkontor och uttagsautomater.
• Ringa till Handelsbanken Direkt Företag för att få personlig service.
• Se ekonominyheter från EFN.
För att logga in i tjänsten och utföra bankärenden behöver du en personlig kod samt behörighet i din fullmakt.
Behörighetskrav:
- Enhets- och apphistorik -
Används för att kontrollera om appen är aktiv för att ha möjlighet att visa meddelanden i rätt fönster och annars kunna logga ut användaren automatiskt.
- Plats -
Används för att kunna söka efter närmaste bankomat och kontor.
- Mobil -
Används för att det ska vara möjligt att göra direktuppringning från appen till support, kontor och kortspärr.
- Kamera -
Används för att kunna skanna pappersfaktura vid registrering av en betalning.
- Enhets-id och samtalsinformation -
Används som stöd för felhantering och felsökning.
- Övriga -
Visa nätverksanslutningar - Används för att kontrollera om enheten har nätverksåtkomst.
Fullständig nätverksåtkomst - Används för att appen ska kunna kommunicera med bankens system.
Styra vibration - Används för att förtydliga knapptryckningar i appen och vid skanning av pappersfaktura.
No comments:
Post a Comment